۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تذکر فراهانی به شهردار تهران برای تسهیل در مرمت مدرسه دارالفنون

تذکر فراهانی به شهردار تهران برای تسهیل در مرمت مدرسه دارالفنون

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری تهران نسبت به مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی در دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: امروز مهم ترین نمادهای به جا مانده از تلاش‌های میرزا تقی خان امیر کبیر مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است. از یادگارهای موجود از امیر کبیر در تهران مدرسه دارالفنون و دفتر کار وی بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد، اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می کند.  

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.  

فراهانی افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیر کبیر است. از شهرداری تهران می خواهم با توجه به اهمیت موضوع  به این امر ورود کند و بر این اساس در اجرای بند 30 ماده 80 در خصوص لزوم مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه و دفتر کار امیر کبیر به شهرداری تهران تذکر می دهم.  

وی تصریح کرد: امیدوارم با ورود به موقع شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 99 و بازسازی و مرمت مدرسه دارالفنون و باز پس گیری دفتر کار امیرکبیر این مجموعه و نماد توسعه شهر و کشور به تهران بازگردد.

کد خبر 5118368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha